ניקוי מכונת כביסה – איך מנקים מכונת כביסה

ניקוי מכונת כביסה
שיתוף
שיתוף
votes/4.915 - בין 5 חברות הניקיון המומלצות בישראל

ניקוי מכונת כביסה – איך מנקים מכונת כביסה. למדו איך לשמור ולקבל הרבה יותר ממכונת הכביסה שלכם, עם המדריך העדכני 2022 של פרופסור לניקיון על ניקוי מכונת כביסה. מכונות הכביסה הן בין המכשירים שנמצאים בשימוש הכי תכוף בבית ובמיוחד בבתים של משפחות. מכיוון שאת מכונות הכביסה לא נרצה להחליף לעיתים תכופות, למעשה הן אמורות להחזיק לאורך מספר שנים,

יש לנקות את מכונת הכביסה באופן תכוף על מנת לשמור על תפקודה התקין ולמנוע את הצורך בהזמנת טכנאי. בין כלל ניקיונות הבית שיש לבצע באופן תכוף למכונת הכביסה חשוב לבצע ניקוי תוף מכונת הכביסה באופן תכוף מאבנית וגם כן את גוף החימום. המאמר הבא יפרט בפניכם איך מקנים מכונת כביסה כראוי.

ניקוי מכונת כביסה – מדוע בכלל צריך לנקות מכונת הכביסה?

כאמור, מכונת כביסה מומלצת מתמודדת יום יום עם לכלוכים קשים ואבק מין הבגדים אותה היא מנקה. מסיבה זו מכונת הכביסה נוטה לצבור אבק ולכלוכים. השילוב של האבק עם המרכך יכול לגרום לבעיות בתפקודה של מכונת הכביסה ויש לנקות אותה. בנוסף, המים בישראל מלאים באבנית. אבנית יכולה לגרום לנזקים ולפגוע בתפקודה התקין של מכונת הכביסה ובנוסף כאשר האבנית מצטברת על גופי החימום,

למכשירי החשמל לוקח זמן רב יותר להפיק את החום המבוקש ועל כן דבר זה משתקף גם בחשבון החשמל. על כן יש לנקות את מכונת הכביסה מאבנית בשיטות שיצוינו בהמשך. בנוסף, במקרים שבהם הבגדים יוצאים מלוכלכים או עם ריח רע, זהו כבר סימן שיש צורך בניקוי דחוף של חלקים מסוימים במכונת הכביסה.

שמירה על מכונת הכביסה מאבק

מכונת הכביסה מתמודדת עם אבק בזמן הכביסה אך גם יש לשמור על סביבת מכונת הכביסה נקיה מאבק. יש לנגב את מכונת הכביסה אחת לשבוע שבועיים על מנת למנוע חדירה של אבק נוסף אל הפעלת המכונה. בנוסף מומלץ לשמור ולנקות את חדר הכביסה באופן תכוף. על מנת לנקות את האבק שמצטבר בפנים מכונת הכביסה יש להקפיד על ניקיון מגירת האבקה של המכונה. בנוסף, האבק נוטה להצטבר גם במגירת המרכך.

על כן יש לשים לב לכך ולנקות את מגירת המרכך גם כן. במידה והנכם רואים שישנה הצטברות של חומרים שחורים ושייתכן וכבר התפתח עובש במגירות, יש לשלוף את המגירות (המגירות נשלפות בקלות) ולשטוף את המגירות עם מים וסבון כלים (אין צורך בסבון כלים מיוחד). את כל הפעולות הללו יש לבצע לכל הפחות אחת לחודש.

איך מנקים מכונת כביסה – ניקוי האבנית ממכונת הכביסה

המים בישראל עשירים בסידן ואבנית ועל כן מכשירים העושים שימוש מרבי במים נוטים לצבור אבנית בצנרת ובכל החלקים המחוברים למערכת המים. במכונות הכביסה, האבנית נוטה להצטבר בגוף החימום, בתוף ובצנרת של המכונות.

מה הם הסיכונים בהצטברות אבנית במכונת הכביסה שלכם?

הסיכונים שבהצטברות האבנית הינם פגיעה מהירות הסחיטה, בתפקוד המכונה ובמקרים קשים אף להשביתה. במידה ולא תקפידו על ניקוי מכונת הכביסה מהאבנית באופן תכוף והמכונה תגיע למצב שהושבתה, ככל הנראה תאלצו להיעזר באנשי מקצוע לצורך ביצוע טיפול מקיף משום שהשיטה לניקיון שתכף אציין לא תוכל להתבצע.

איך לנקות מכונת כביסה – ניקוי מכונת כביסה עם חומץ

על מנת לנקות את מכונת הכביסה מהצטברות של אבנית אפשר לבצע ניקוי מכונת כביסה עם חומץ על ידי מילוי מגירת המכונה בחומץ לניקוי מכונת כביסה, והפעלת המכונה כאשר היא ריקה מתוכן כמו כן בעת שעושים שימוש בחומרים על מנת לנקות את הצטברויות האבנית יש לכוון את המכונה ל- 90 מעלות ולהפעילה בתוכנית רתיחה ללא השרייה.

את הטיפול התקופתי הזה מומלץ לבצע לכל הפחות כל שלושה חודשים. כמו כן ניתן לבצע את ניקוי מכונת הכביסה עם מלח לימון גם כן. בנוסף, ישנה שיטה מומלצת להימנעות מאבנית והיא להתקין מונע אבנית מכונות כביסה. מונע אבנית במכונות כביסה הינו מכשיר הפשוט להתקנה ואיננו נחשב ליקר. במידה ואין לכם רצון להתעסק בניקוי האבנית באופן תכוף, ייתכן וזהו פתרון מצוין עבורכם.

בגדים יוצאים עם ריח רע

במידה והבגדים שלכם יוצאים עם ריח רע ממכונת הכביסה, יכולות להיות כמה סיבות כמו הצטברות של עובש במכונת הכביסה או פילטר סתום. במידה וגיליתם שמדובר בפילטר סתום יש לשלוף אותו (לרוב ממוקם בתחתית המכונה או בצדדים) ולבצע את ניקוי מכונת הכביסה עם סודה לשתייה וחומץ על ידי השריית המגירה בתמיסה. במידה והבגדים מקבלים ריח רע ממכונת הכביסה בגלל הצטברות של עובש ובקטריות, יש להפעיל את המכונה במצב הרתחה כאשר במגירת המרכך יש לשים חומץ.

נקו את גומי תוך המכונה והדלת

גומי הדלת הינו החלק שמונע מהמים לצאת מהמכונה בעת הפעלתה וליצור הצפה קטנה בסביבה הקרובה. גם כאשר הגומי תקין ואין נזילות בעת הפעלת מכונת הכביסה יש לנקות את הגומי באופן שוטף מפני הצטברויות של אבק וחיידקים בעזרת חומר ניקוי עוצמתי כמו אקונומיקה. בנוסף, מומלץ לשמור על הגומי ועל התוף יבשים על מנת למנוע התפתחות של בקטריות במכונה.

על מנת לעשות זאת מומלץ לנגבם ובאופן קבוע להשאיר את דלת המכונה פתוחה על מנת למנוע התפתחות בקטריות בגומי התוף בעת שהיא איננה בשימוש. מהסיבה שההמלצה הינה להשאיר את דלת המכונה פתוחה לאורך רוב הזמן, יש להקפיד על סביבת מכונה נקייה מאבק על מנת למנוע את חדירת האבק אל פנים המכונה בעת שדלתה פתוחה. ניקוי מכונת כביסה שאיננה סוחטת את הבגדים במקרים בהם לאחר סיום פעולת מכונת הכביסה נגלה שהבגדים ספוגים מים. הסיבה לכך הינה לרוב הצטברות של אבק, סיבי בגדים ולכלוכים שונים. על מנת לנקות את המכונה ממפגעים אלו יש להפעיל את המכונה כשהיא ריקה לגמרי מתוכן ולהשתמש בחומר ייעודי או בחומץ כאשר המכונה פועלת על 90 מעלות.

מה לא כדאי לכבס במכונה?

אנשים רבים מנסים לכבס כריות נוצות במכונות הכביסה. בעת כיבוס כריות כאלו, יש לקחת בחשבון שאתם לוקחים את הסיכון שהכרית תפזר את הנוצות שלה ונוצות אלו ייכנסו ויסתמו אזורים המהותיים לתפקודה התקין של מכונת הכביסה ועל ידי כך יכולים לגרום נזק בלתי הפיך למכונת הכביסה או במקרים קלים יותר תוכלו להיעזר בשירותיו של טכנאי מכונות כביסה על מנת להחזירה לתפקוד ראוי. בנוסף, שטיחים רבים אינם עשויים מחומרים חזקים.

מסיבה זו ייתכן שבעת הפעלת מכונת הכביסה הקשרים שבין חלקי השטיח יפרמו כך שבדומה לכרית נוצות שנקרעה במעט, חלקי שטיח קטנים יחדרו דרך תוף המכונה ויגרמו לנזקים הפיכים וגם לכאלו שהינם בלתי הפיכים. טיפ נוסף לשימוש במכונת הכביסה הינו בדיקת כל הבגדים טרם הכנסתם למכונה על מנת למנוע חפצים. החפצים שעלולים להזיק למכונת הכביסה הינם חלקי פתקים וניירות, כסף ולמעשה כל חפץ קטן או חפץ שעלול להתפזר לחלקים ולסתום את פילטר המכונה או לחדור לאזורים נוספים. כמו כן בעת חזרה מהים יש לנקות את הבגדים מחול באופן מוחלט טרם הכנסת הבגדים למכונת הכביסה משום שהחול עלול לגרום נזק למשאבת ריקון המים של מכונת הכביסה.

איך לנקות מכונות כביסה משוכללות

הטיפים שצוינו במאמר זה מתאימים לרובן המוחלט של מכונות הכביסה. יחד עם זאת היום ישנן מספר מכונות כביסה משוכללות שאופי הניקוי שלהן ייחודי להן. על כל פנים בעת רכישת מכונת כביסה מדגם חדש ומשוכלל יש להיוועץ במוכר החנות כיצד יש לבצע את פעולות הניקוי שלה ולקרוא בקפידה את הוראות ההפעלה של מכונת הכביסה. טיפ נוסף הינו שבמידה ועקב תקלה אחרת הזמנתם טכנאי כביסה לביתכם, מומלץ לשאול אותו

שאלות
נוספות בנוגע להפעלת ותחזוקת מכונת הכביסה. כמו כן בעת קניית חומרי ניקוי ייעודיים למכונת הכביסה מומלץ להתייעץ עם המוכר על מנת להתאים את החומר למכונת כביסה ספציפית ואף לנצל את ההזדמנות ולשאול שאלות נוספות בנוגע לניקוי מכונת הכביסה מלכלוכים שאינם קשורים לחומר שהנכם קונים באותו הרגע.

חברת פרופסור לניקיון ניקוי ספות בירושלים

אם יש לכם שאלות נוספות אתם מוזמנים להתייעץ עמנו בכל נושא בכל שעה ביממה (ניקוי מזרונים, ספות, שטיחים, ניקוי ריפודי רכב ועוד…)
המאמר נכתב ע"י גיל רותם ומוגש באהבה מצוות פרופסור לניקיון , אם אהבם את המדריך נשמח אם תשתפו אותו 

ניקוי ריפודים

ניקוי ספות בד

ניקוי ספות בד בבית הלקוח

ניקוי מושבי רכב עמוק

ניקוי ריפודי רכב

שירותי VIP בבית או במשרד

ניקוי מזרנים

ניקוי מזרונים

הסרת ריחות, חיטוי וטיפול בקרדית אבק

ניקוי שטיחים מפעל

ניקוי שטיחים מקצועי

בבית או במפעל ייחודי לשטיחים בעבודת יד

ניקוי ספות הזרקה וינקיה

ניקוי ריפודים עמוק

הסרת כתמים בהזרקה ויניקה /לחץ קיטור

ניקוי ספות עור

ניקוי ספות עור

חידוש מראה הספות וטיפול ולשמירה…

עוד שירותי ניקוי ניקיון מקצועיים

מחפש ניקוי ספות מקצועי או עשה זאת בעצמך?
אפשר גם לבד!
 ב-2023 מעל 150 אלף אנשים קראו את מדריכי הניקיון הבאים: 

חיפוש

ללמוד ביעילות ניקוי מכונת כביסה – איך מנקים מכונת כביסה או על כל נושא

לקוחות מספרים וממליצים על הפרופסור לניקיון

תמיד חשוב לנו לדעת מה הלקוחות חושבים עלינו על מנת שתמיד נוכל להתייעל וללתת ללקוחות שלנו את השירות הטוב ביותר  

Guy David
Guy David
הייתי צריך להתמודד עם כתם קיא על המיטה, מהשמיכה עבר לסדין ואז למזרון. כיבסתי ועבד אבל לא היה לי מושג מה לעשות עם המזרון. מיד פניתי לפרופסור לניקיון וקיבלתי את השירות הכי טוב שיש! ניקוי מושלם, שירות אדיב מחיר מצוין וכל זה תוך פחות מיום עבודה.נגמר לי החשש ״ללכלך את הספה״ או כל רהיט אחר :)
אורטל שלומי
אורטל שלומי
שירות מצוין אדיב ואמין! תודה לנדב על השירות המושלם!!
Bat oz
Bat oz
יצרתי קשר עם נדב בנוגע לעזרה עם ניקוי דירה לפני כניסה. עוד באותו היום הוא מצא את הזמן להגיע, לראות את מצב הדירה ואת הגודל ולתת לי הצעת מחיר בהתאם. ביום הבא העבודה כבר בוצעה. בן-אדם ככ אמין שפשוט השארתי לו מפתחות והלכתי (ואני לא סומכת על אנשים בקלות). חזרתי והכל היה מושלם חוץ מאזור אחד קטן . שלחתי תמונות ונדב הגיע בעצמו תוך שעה לנקות את האזור הכל בנעימות ואדיבות ודאג שאני אהיה מרוצה ב100%! גם זמין, גם עבודה מקצועית וברמה ושירות מעל ומעבר! ממש ממליצה!
Shiraz Berman
Shiraz Berman
ישראל עשה עבודה מדהימה! שירותי בטירוף, מקצועי ואדיב. הספה שניקה בת 20 שנה כמעט והיא פשוט יצאה ח ד ש ה . ממליצה לכולם !!
Sonya D
Sonya D
שירות ויחס מעולה, אין עליהם אלופים ממליצה בחום
חיה לואל
חיה לואל
תותחים!!! עובדים מהר וביעילות. מקצועיים ואמינים. ממש חידשו לנו את המושבים של הכסאות והספות. מומלץ
עוז מזרחי
עוז מזרחי
היום ביקר אצלי נדב המקסים מפרופסור לניקיון לצורך ניקוי שני מזרנים. מצב המזרנים היה בכי רע, כתמים גדולים של עובש, שתן אבק וכתמים נוספים .נדב וישראל הבטיחו עבודה יסודית ושאקבל את המזרנים נקיים ב - 100% . ואכן קיבלתי מזרנים נקיים, לבנים כמו חדשים מהחברה . אני ממליצה בחום על השירות האמין, המקצועי, המיידי והמחיר ההגון. נדב נתן את כל כולו שיהיה מרוצה. אין לי מילים לשביעות רצוני.תודה רבה שירבו כמוהם!.
Ouriel Gal
Ouriel Gal
הניקיון היה מקצועי אדיב עם תוצאות יוצאות דופן
עבודות עבודות
עבודות עבודות
מנקים מדהים! 5 כוכבים!
פרופסור לניקיון - חברת ניקוי ספות בירושלים
מחירון פרופסור לניקיון

לקבלת הצעת מחיר חייגו עכשיו

השאירו פרטים ונחזור אליכם: